La Identitat Digital abasta tots els processos, mecanismes, tecnologies que serveixen a un individu o organització per a identificar-se i per a reconèixer o descobrir la identitat d'uns altres en mitjans i per mitjans digitals.
En aquesta secció tractarem els mecanismes d'identificació derivats de la Llei 11/2007 de 22 de juny d'Accés Electrònic dels Ciudadanos als Serveis Públics.
Segons la Llei 11/2007, els ciutadans poden utilitzar els següents sistemes per a identificar-se davant l'Administració:
La Llei 11/2007 estableix els mecanismes que poden utilitzar les Administracions Públiques per a identificar-se electrònicament i autenticar els documents electrònics que produeix.
La seu electrònica és l'adreça electrònica el titular de la qual és una Administració Pública i a la qual el ciutadà pot accedir a través de xarxes de telecomunicacions.
Les seus electròniques han d'utilitzar tant per a identificar-se com per a garantir les comunicacions segures, sistemes de signatura basats en certificats de dispositiu segur.
D'aquest requisit de la llei s'han derivat els Certificats de Seu.
La identificació i autenticació de l'actuació automatitzada de l'Administració es pot realitzar mitjançant el segell electrònic que també ha d'estar basat en certificat electrònic.
Per a l'autenticació de l'actuació automatitzada de l'Administració també es pot utilitzar el Codi Segur de Verificació (CSV).El CSV és un codi estampat en un document imprès que permet verificar l'autenticitat i integritat d'aquest document en paper comparant-lo amb el document electrònic original en la seu electrònica corresponent.El CSV permet la generació en paper de “còpies autèntiques” de documents electrònics.
L'empleat públic, en l'acompliment de les funcions pròpies del lloc que ocupa, pot utilitzar algun dels següents sistemes d'identificació següents: