Identitate digitala

Identitate digitala

Identitate digitalak prozesu, mekanismo eta teknologia guztiak hartzen ditu, gizabanako edo erakunde bati bere burua identifikatzeko eta besteen nortasuna komunikabide eta bitarteko digitalen bidez ezagutzeko edo ezagutzeko balio diotenak.

Atal honetan, ekainaren 22ko 11/2007 Legeak, herritarrak zerbitzu publikoetara bide elektronikoz sartzeari buruzkoak, ezartzen dituen identifikazio-mekanismoak landuko ditugu.

Herritarren identifikazioa

honen arabera: 11/2007 Legea, herritarrek honako sistema hauek erabil ditzakete beren burua Administrazioaren aurrean identifikatzeko:

  • NAN elektronikoa.
  • Sistemak sinadura elektroniko aurreratua, honako hauetan oinarritzen direnak barne: ziurtagiri elektroniko aintzatetsia. Herri-administrazio bakoitzak erabaki dezake zer ziurtagiri elektroniko onartzen dituen herritarrak identifikatzeko dagozkion prozeduretan eta jarduketetan.
  • Beste sistema batzuk: hitzartutako gakoak aldez aurreko erregistro batean edo bi aldeek edo beste sistema batzuek ezagutzen duten informazioa ematean ez-kriptografikoak. Kasu horretan, mekanismo horiek erabiltzeko arrazoiak justifikatu behar ditu Administrazioak.

Administrazio publikoen identifikazioa

A 11/2007 Legea administrazio publikoek elektronikoki identifikatzeko eta sortzen dituen dokumentu elektronikoak kautotzeko erabil ditzaketen mekanismoak ezartzen ditu.

  • Egoitza elektronikoen identifikazioa

    Egoitza elektronikoa Administrazio Publiko batek duen helbide elektronikoa da, eta herritarrak telekomunikazio-sareen bidez sar daiteke hara.

    Egoitza elektronikoek beren burua identifikatzeko nahiz komunikazio seguruak bermatzeko erabili behar dituzte, gailu seguruaren ziurtagiriak.

    Legearen baldintza horretatik Egoitza Ziurtagiriak atera dira.

  • Zigilu elektroniko bidezko identifikazioa

    Administrazioaren jarduera automatizatuaren identifikazioa eta autentifikazioa zigilu elektronikoaren bidez egin daiteke. Zigilu horrek ziurtagiri elektronikoan ere oinarrituta egon behar du.

  • Egiaztapen-aseguruaren kodea edo CSV

    Administrazioaren jarduera automatizatua autentifikatzeko, Egiaztatze Kode Segurua (CSV) ere erabil daiteke. Dokumentu inprimatu batean estanpatutako kodea da CSV, eta aukera ematen du dokumentu horren egiazkotasuna eta osotasuna egiaztatzeko paperean, egoitza elektronikoan dagoen jatorrizko dokumentu elektronikoarekin correspondiente.El alderatuta. “benetako kopiak” dokumentu elektronikoena.

  • Enplegatu publikoaren identifikazioa

    Enplegatu publikoak, betetzen duen lanpostuari dagozkion eginkizunak betetzeko, identifikazio-sistema hauetako bat erabil dezake:

    • NAN elektronikoa
    • Langilearen ardurapeko administrazio publikoak emandako sinadura elektronikoko beste sistema batzuk, titularra eta administrazioa batera identifikatzen dituztenak. Adibide bat enplegatu publikoaren ziurtagiria da, Estatuko Administrazio Orokorrerako 11/2007 Legea partzialki garatzen duen 1671/2007 EDtik eratorria.