
Ziurtagiri batean, gako digitalak hauek dira:sinatzeko eta identifikatzeko funtsezko elementuaksinatzailearena. Bi gako daude:gako pribatuetagako publiko, eta osagarri gisa lan egiten dute. Gako bat zifratzen edo kodetzen duena bestea deszifratu edo deskodetzeko baino ezin du izan.
Horien arteko aldea da gako pribatua ez dela inoiz ziurtagiritik atera behar, eta sinatzailearen kontrolpean egon behar duela beti. Aldiz, gako publikoa beste erabiltzaile batzuei banatu edo bidali dakieke.
Batzuetan,Ziurtagiri pribatuagako pribatua eta publikoa dituen ziurtagiriari etaZiurtagiri publikoagako publikoa besterik ez duen ziurtagiriari erreferentzia egiteko.
Garrantzitsua: Zure ziurtagiria hirugarren bati bidaltzen badiozu, ziurtatu ziurtagiri publikoa dela (gako publikoa bakarrik dauka). Ziurtagiri bat esportatzeari buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, jo atal honetara:Nabigatzaileak eta ordenagailua.
2016ko urriaren 2tik, Herri Administrazioen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/2015 Legearen 14. artikulua indarrean sartzen denetik, behartuta daude administrazio publikoekin harremanetan jartzera bitarteko elektronikoen bidez, administrazio-prozedura baten edozein izapide egiteko, gutxienez, ETEen eta autonomoen edo beren konturako langileen kategorietan sartuta dauden subjektu hauek:
a) Pertsona juridikoak.
b) Nortasun juridikorik gabeko erakundeak.
c) Nahitaezko elkargoko kide izan behar duen lanbide-jarduera batean dihardutenek, lanbide-jarduera horretan herri-administrazioekin egiten dituzten izapide eta jardueretarako. Nolanahi ere, kolektibo horren barruan jabetzaren eta merkataritzaren notarioak eta erregistratzaileak sartuko dira.
d) Administrazioarekin elektronikoki harremanak izatera behartuta dagoen interesdun baten ordezkariak.
Zerrenda hori egiteko, prozeduran interesdunak identifikatzeko sistemak (39/2015 Legearen 9. artikulua) eta administrazio publikoek onartutako sinadura-sistemak (lege horren 10. artikulua) erabili behar dira.
Onartutako identifikazio- eta sinadura-sistemen artean daude sinadura elektronikoko ziurtagiri elektroniko kualifikatuetan oinarritutakoak, "Ziurtapen-zerbitzuen emaileen konfiantza-zerrendan" dauden emaileek luzatuak. Sistema horiek erabiltzeko, beharrezkoa da sinadura elektronikoaren ziurtagiri elektroniko kualifikatua izatea.
Ordezkaritza egiaztatzeko, beharrezkoa da sinadura elektronikoaren ziurtagiri elektroniko kualifikatu bat izatea, pertsona fisikoei ordezkari gisa emana.
Zerbitzu-emaile bakoitzaren arabera, hainbat ordezkariren ziurtagiriak eskaintzen dira, administrazioekin, erakundeekin eta erakunde publikoekin dituzten harremanetan erabiltzeko. Hauek dira ohikoenak:
Ziurtagiria izateko, subjektuak zerbitzu-emaileak adierazitako urratsak egin behar ditu, eta ziurtagiria bere ekipoan eskatu eta instalatzeko behar diren baldintza teknikoak bete.
Esteka honetan kontsulta ditzakezu "Ziurtapen-zerbitzuen emaileen konfiantza-zerrendan" dauden zerbitzu-emaile guztiak, eta horietako bakoitzaren web orria lor dezakezu, urratsak, baldintzak eta prezioak kontsultatu ahal izateko, hala dagokionean:
Ziurtagiri digitala lortzea ziurtagiria txartel batean sartuta dagoen edo ziurtagiria software-fitxategi batean gordeta dagoen ala ez.
Bi prozesuetan, pauso bat eman behar da: ziurtagiriaren arduraduna edo erabiltzailea identifikatu behar da. Horretarako, erregistro-agintaritza baten bulegoetara joan behar da. Bulego horiek nortasuna berresten dute.
Software-ziurtagirien kasuan, erabiltzailearen nabigatzaileak berak sortzen ditu gakoak. Baina, txartel-ziurtagirian, kodeak sortzen eta sartzen dituena ziurtapen-hornitzailea da.
Txarteletan dauden ziurtagiriak zuzenean eman behar zaizkio erabiltzaileari.
Ziurtagiria eskatzeko eta deskargatzeko, nabigatzailetik egin behar da.
Espainian ziurtagiri elektronikoak ematen dituzten emaileen zerrenda aurki daiteke hemen: orri.
Ohar garrantzitsua: Hau erabili behar duzu nabigatzaile bera prozesu osoan, eskaeratik ziurtagiriaren azken deskargara arte.
Ziurtagiri elektronikoek balio-epea igarotakoan, ez dute balio sinatzeko, ezta identifikatzeko ere.
Ziurtapen-hornitzaile bakoitzak epe batzuk ezartzen ditu ziurtagiria iraungi baino lehen, beste identifikaziorik gabe berritu ahal izateko. FNMTren ziurtagirien kasuan, 36 hilabeteko balioa dute, eta iraungi aurreko 60 egunetan berritu daitezke.
Ohar garrantzitsua: Dena ziurtagiri bat berritzeko prozesua, berritze-eskaeratik azken deskargara arte, bertatik egin behar da nabigatzaile instalatuta dagoen lekuan.
Ziurtagiria iraungitzen bada, ziurtagiria eskatzeko prozesu osoa berriro egin behar da. Hala ere, ziurtagiri bat berritu egin daiteke iraungi baino lehen, eta prozesuak ez du eskaera berririk eskatzen.
Zerbitzua erabiliz zure ziurtagiria iraungita dagoen ikus dezakezu BALIDe Ogasun eta Herri Administrazio Ministerioarena.
Zuzenean egiazta dezakezu zure nabigatzailean, aukeren edo tresnen menuan. Web-aren atalean Nabigatzaileak eta ordenagailua kontatuko dizugu nola.
Segurtasun-arrazoiengatik iraungi baino lehen baliogabetu dezakezu zure ziurtagiria.
Hauek dira ziurtagiria ezeztatzeko arrazoi nagusiak:
Ziurtagiriak baliogabetzeko, Ziurtapen Agintaritzak berak eman beharko du prozedura, normalean bere web orrian argitaratuta dagoena.
Adibidez, Diruaren eta Zerga Zigiluaren Fabrika Nazionalak (FNMT) emandako ziurtagiria hiru modutan baliogabetu daiteke: